Give & Gain Day 2017 je tady!
Dnes vyjíždí přes 1 000 dobrovolníků ze 40 společností po celé České republice do neziskových a veřejně prospěšných organizací, aby v rámci Give & Gain Day společnými silami konali dobro pro ty, kteří to skutečně potřebují.
„Zaměstnanci zapojených firem dnes pomohou veřejně prospěšnému sektoru, kterému darují svůj čas, energii i nápady. Za odměnu pak získají dobrý pocit z prospěšné práce komunitě a jedinečný zážitek.“ říká Dominika Herdová z platformy Byznys pro společnost a dodává: „Někteří dobrovolníci si takové příležitosti opravdu cení a nadšeně chodí na Give & Gain Day opakovaně. Právě takové dnes oceníme titulem Give & Gain Day Hero, na který mohou být náležitě pyšní.“
Do Give & Gain Day se zapojíly desítky firem po celé České republice. Svoji účast potvrzovaly prostřednictvím portálu Zapojimse. cz, kde si mohly vybírat z desítek neziskových a veřejně prospěšných organizací po celé České republice. Největší zájem byl tradičně o lokality Praha, Brno, Pardubice, kam míří i nejvíce dobrovolníků.
„Díky účasti na Give & Gain Day můžeme poskytnout pomoc a být užiteční tam, kde je to třeba. Dalším přínosem je možnost zapojit se s kolegy do aktivit, které běžně nevykonáváme, jako jsou manuální práce a zároveň si tak vyzkoušíme spolupráci v jiných podmínkách, než na které jsme zvyklí. To pozitivně přispívá k posílení a stmelení pracovního kolektivu,“ říká Markéta Zíková, Bid Management Coordinator, TMF Czech.
Za 6 let se do Give & Gain Day v České republice zapojilo celkem 4 400 firemních dobrovolníků, kteří odpracovali 35 100 hodin práce pro veřejně prospěšné instituce. V loňském roce tak například pomáhali i v organizaci Fosa, o.p.s., kde natáčeli krátká výuková videa, která ukazovala dobrý a špatný pohovor. „Klientům tato videa pomáhají tím, že vidí, jak na zaměstnavatele může působit určité chování a čeho se při pohovoru vyvarovat,“ říká Lucie Sommerová, konzultantka v sociální službě "Podporované zaměstnávání FORMIKA" a dodává: „Dnes pro nás dobrovolníci připravují workshop věnovaný zaměstnávání nevidomých.“
V České republice se již od roku 2010 konají mezinárodní dny firemního dobrovolnictví, které organizuje platforma BPS - Byznys pro společnost, jež je partnerem Business in the Community – iniciátora Give & Gain Day na mezinárodní úrovni. Mediálními partnery jsou Česká televize, Faktor S a časopis Týden.